[Epitesz-barkacs] lazur

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2007. Júl. 19., Cs, 12:16:12 CEST

Acs Gabor wrote:
> Azon gondolkodnék még el, hogy a skandinávok miért szoktak rá, hogy
> lefestik a rönk/gerendaházaikat. Pedig természetet, organikus
> építészetet kedvelő nép, de ott nem sok pácolt, lazúrozott házat
> látsz. Jó feltűnő színes festékkel lefestik.

Az a gyanúm, hogy nem tudják a csapadéktól máshogy megvédeni. Persze
divat is lehet, de nekem az a sejtésem, hogy a lazúrt is jó gyakran kéne
újra meg újra felhordani. Lehet, hogy Szepygab is előbb-utóbb festeni
fog, ha most még lazúr is lesz azokon a felületeken/ben.

Meg az is lehet, hogy vannak olyan festékek erre a célra, amik nagyon
tapadnak, nagyon bírják a gyűrődést. Végülis azt is lehet több rétegben
csinálni, amikor az első réteg igen híg, jól beszívódik, ezért nagyon
megtapad. Vagy van erre alapozó, és ennek a feladata a beszívódás, aztán
a festék erre tud marhára tapadni.

Asszem nem mindegy, hogy egy-két évente újra kell ezzel foglalkozni,
vagy jó az 5-10 évig is, vagy még tovább, max lemosni kell.