[Epitesz-barkacs] külső-belső hőmérséklet

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2007. Júl. 19., Cs, 17:36:43 CEST

Acs Gabor wrote:
> Ez az, amit az asszonyok igen nehezen értenek meg. Most is élet-halál
> harcot kell folytatnom, hogy csukva lehessen az ablak.

Ezt ismerem, de nekem már sikerült a klímával kapcsolatban elérni, hogy
evidens legyen az ablakok meg minden csukva tartása.

Amúgy ennek a pinceszerű helynek most, hogy még körbe is van szigetelve,
az a jótulajdonsága van, hogy amikor bejött a kánikula, még napokig
akkor se ment a hőmérséklet följebb 22 foknál. Akkor is csak azért
kapcsoltam be, hogy ne is akarjon följebb menni.

Ha jó a hőszigetelés, kívülről vannak árnyékolva az ablakok, nagy
tömegek vannak bent, akkor minden beavatkozás nélkül kb a napi
középhőmérséklet megcélozható. Jól időzített, esetleg forszírozott
szellőztetéssel ez még csökkenthető is, klíma nélkül is.
A hidegebb hajnali levegő csapdába ejtése azért is jó, mert ez még
szárazabb, mint a későbbi lehűtve.

Tetőtérben sajnos csak néhány óra a melegedési időállandó, szóval ott
jól elfogadható eredményeket nem lehet elérni, csak klímával.