[Epitesz-barkacs] vízszigetelés még mindig

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2007. Júl. 21., Szo, 15:57:47 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> Egyszer láttam egy filmen, hogy valami erőművi gátat betonoztak
> jéggel adalékolva. Annyira vastag volt a réteg, hogy hiába
> locsolták volna kívülről.

Az más. Itt valszleg a méret volt túl nagy, és a normális módon
keletkezett hő nem tudott volna kijönni elg jól. Ettől akár fel is
forrhat a víz odabenn, az meg azért már problémás.

Normál esetben is elég sok hő fejlődik a kötésben lévő betonban. Nem
tudom, hogy mennyi számszerűen, csak azt, hogy egy 30 centi vastag
betonfal jelentősen melegebb a környezeténél akkor is, ha nem süt rá a
nap. Ha ez úgy sacc mondjuk 5 fok, és 15 centi a legbelső rész távolsága
a felszíntől, akkor el tudom képzelni, hogy egy több méter vastag
betonfallal gondok lehetnek.

Az ötlet ezzel a jégkockával mindenesetre érdekes, még sosem hallottam
róla. Azt hittem, hülyéskedsz az első emiledben. :-)