[Epitesz-barkacs] egy kis energiaszámtan?

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2007. Júl. 21., Szo, 21:28:55 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> 1. kérdés
> egy 2,5 gyűrűs kútból  max 1gyűrűnyit óránként  kirángatva kibírna?

Nem tudom, kútja válogatja, de én még mindig soknak tartom ezt.

> (szomszéd rángatta meg a kutat, amitől a 20 évig 1,5  gyűrűs
> kút 2,5 gyűrűre emelkedett, és azóta is tartja

Igen, asszem be tudnak járódni, tehát kialakulnak, kibővülnek a járatok,
amik a kútba vezetik a talajvizet.

> 2. kérdés
> víz - víz hőszivattyú létezik? (mintha levegő - levegős lenne a
> divatos) kútvízből 45celsiusos radiátorhoz gondoltam

Létezik, de ez a rendszer jóval-jóval drágább, általában milliós tétel.
Viszont nem jelent valami gigászi feladatot a levegő-levegő klímát
átalakítani, legalábbis a ráfordított idő, anyag még mindig jóval
kevesebb végösszeget produkál. Viszont kétségtelen, hogy olyan profi se
lesz, mint azok, amiket direkt így csinálnak, netán inverteresek is.  Na
meg azok vezőrlői a két vízrendszer áramoltatását, mindenféle védelmeket
is elintézik. Ennek ellenére én is foglalkozom a gondolattal azzal a
különbséggel, hogy én meg szeretném tartani a levegő-levegő funkciót a
hűtés miatt, és a kimenőoldalt akarom úgy átalakítani, hogy vízbe is le
tudja adni a hőt. A beltéri egységet kell becsapni, mert észreveszi a
nyavajás, ha nem jön elég meleg belé, és hibával kiszáll.

Ügyes emberke át tudná programozni, amit kell, én csak az érzékelők
becsapásával, vagy áthelyezésével operálhatok, meg belenyúlhatok a
ventillátor működtetésébe... majd kialakul. Padlófűtésbe nyomnám a hőt.
Elvileg nem nehéz a dolog. Puffertartályban csőkígyó, amin átáramolhat
az anyag. De még át kell rendesen gondolni.