[Epitesz-barkacs] parazaras

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2007. Júl. 23., H, 00:17:31 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> Adva van egy pár négyzetméteres monolit födém szakasz, ahol a
> hőszigetelés a szarufák köze helyett a betonon fog feküdni.
> Szerintetek ereszt át 20 cm beton annyi párát, hogy kelljen a
> hőszigetelés alá párafékező fólia?

Mi lesz az a hőszigetelés?

Az a gyanúm, hogy ha valami szálas anyag, amiben képes a külső levegő
kóvályogni, akkor a beton képtelen lesz annyi párát átengedni, hogy a
szigetelésben ne a külső levegő páratartalma domináljon.

De ha gondolod, még ezt is lejjebb veszed - ha már Ács Gabinak vastagabb
betonon is van párazáró fóliája.

Nekem ez különben kezd nem egyértelmű lenni a jelen kánikulákra
gondolva.

Van egy hőszigetelő réteg, alatta egy párazáró, aztán a fal, aminek a
hőmérséklete azonos a belső hőmérséklette.

Jön a rekkenő hőség, kint van a ménkű meleg és nedves levegő, ami át
tudja járni a szigetelést, és belül találkozik a hideg felülettel. Mi
lesz? :-)

Ezért aztán én egészségesebbnek tartom, ha már úgyis van párazárás, hogy
a szigetelő réteg nem szálas anyag, hanem valami zártabb cellás dolog,
pl valami jó- vagy nem annyira jófajta hungarocell. Ebből is van
lépésálló, de nem kell azon gyalogolni, valamit csak lehet rá tenni, ami
elosztja a terhet.

Ennél csak arra kell vigyázni, hogy a táblák úgy legyenek odaragasztva
pl, hogy a széleinél se tudjon a külső meleg párás levegő behatolni.
Nem, mintha olyan nagy baj lenne - egyelőre -, de lehet, hogy később,
pár év múlva még hosszabb, forróbb, uram bocsá nedvesebb kánikulák
jönnek.