[Epitesz-barkacs] Tartály napkolletorhoz - hogyan?

SirLeslie sirleslie.gm at gmail.com
2007. Jún. 9., Szo, 19:29:32 CEST

jhidvegi wrote:
> ezért nem kéne szétvágni!

Pedig szükséges a csőkígyók belevarázsolásához...vagy hívjak hobbista nőgyógyászt? :-)))

> Legegyszerűbb mód a falvastagság kiszámítására, hogy leméred a súlyát,

Ennél a pontnál már megbukik a művelet - nincs mivel ;-)

> Kazán képlet felhajt, kijön a nyomásállóság is kb.

Ezt megkeresem, köszi! amúgy nem tervezem nyomás alá helyezni, csak a vizet tartsa meg üzembiztosan.

> Ha a rozsda nagyon vastag és vak :)

Nem tűnik vészesnek a külseje, drótkoronggal le fog jönni.

>, főleg, ha belül is, akkor azért vigyázni kéne a
> nyomással, legalábbis, ha a víz fölé menne a 100 foknak.

Nem szeretném, ha feljeb menne - majd avr+valamilyen hőméréssel meg lesz kombinálva - a napraforgatás szabályzása már készen
van, el fog férni mellé.

> Ha alatta van, akkor nem olyan nagy a probléma, max a szétmenéskor szétfolyó forró
> vízre kell előre számítani. De ez minden napkollektornál így van, külön
> szólnak a leírásban, hogy az esetleg elfolyó forró vízre célszerű
> számítani, ne úgy helyezzék el, hogy abból baleset lehessen.

Az lenne a jó, ha a beltéri 20/0.4KV-os transzormátoroknál van: a betonban alattuk jókora akna van, ökölnyi kövekkel feltöltve -
olaj kifolyás esetére.

szepygab at fw.hu wrote:
 > Szerintem olyan vekony anyagbol nem tud lenni, hogy ne birna el
 > nem egesz ket meter vizoszlop nyomasat. Akkor a sajat sulyat meg
 > annyira sem birna el.

Igazad van.

 > Mindenesetre a tagulasi lehetoseget ne hagyd majd ki belole.

Erre figyelni fogok... sőt teszek bele ezek alapján egy túlfolyót ;-)

mágus wrote:
 > ha 4-en hurcoltátok, akkor legalább 3-4 mm vaslemez lehetett

De én sokkal nehezebbre számítottam :-) hangyányit kellett csak erőlködni.
De holnap kiderül mit rejt a belseje :-)

Köszönöm szépen a válaszokat!

A réz csöveket hogyan illik/kellene átvezetni a tartály vas falán? Mit kérjek majd a boltban?

Laci