[Epitesz-barkacs] Tartály napkolletorhoz - hogyan?

SirLeslie sirleslie.gm at gmail.com
2007. Jún. 10., V, 08:28:10 CEST

szepygab at fw.hu wrote:
> Sziasztok!

> Nem rossz az, csak kerdes, nem lesz-e szukseg meg egy keringeto
> szivattyura. Eleg nagy lehet az ellenallasa ahhoz, hogy
> gravitaciosan ne keringjen megfeleloen.

Én is éppen agyalok rajta... a tartály legaljálról jönne a hideg és a legtetején (még a minimum vízszint alatt) meg csatlakozna
vissza - drágán adják azokat a keringető szivattyúkat :-/.
Amúgy működhet: a házban a központi fűtés úgy van megoldva, hogy az összes radiátorcső a padlószint felett 2-3 centivel megy el
a kazanáig. A kazánház padlója viszont annyival lejjeb van, hogy a a kazán előremenő ága is lejjeb van a radiátorcsöveknél. Az
év elején volt egy fél napos áramszünet, de be volt fűtve. A víz 55-65 fok körül van általában (a kazán hőmérője szerint), ekkor
felment 75-80 fokra. Ennél a hőfoknál kialakult a gravitációs keringés - a szivattyún keresztül.

Laci