[Epitesz-barkacs] Tartály napkolletorhoz - hogyan?

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Jún. 10., V, 23:20:28 CEST

vajk fekete wrote:
> a hocserelo hatasfoka az, hogy adott atvitt teljesitmenyhez adott
> homersekletkulonbseg tartozik.

Hááát, kissé erőltetett. Hatásfokon általában azonos mértékegységek
(főleg teljesítmény) arányairól van szó.

Én azért ajánlgattam, mert a bojler hőcserélője, nem túl nagy hőfokesést
produkál azon a bazi nagy teljesítményen, amit egy zuhany kíván. Tehát
egy harmadannyi teljesítményen esetleg nagyobb tömegáram mellett egész
jó is lehet.

Amúgy a csőkígyó is hőcserélő. Megértem, hogy a srác nem akarja a
dzsuvás tartály vizét sehova elkeringetni.

> Viszont ha az adott teljesitmenyre a hocserelo 5 fok deltaT-t csinal,
> akkor 45 fokos lesz a visszameno a kollektorhoz. A kollektor meg
> melegebb bejovo viznel rosszab hatasfoku, mert a sugarzasi veszteseg
> nagy0bb. Ergo az elveszett ho oda lesz, hogy be sem jon.

Na igen, így is fel lehet fogni, de erről már nem a hőcserélő tehet, ez
már rendszerszintű dolog.