[Epitesz-barkacs] minimal hutes

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2007. Jún. 11., H, 07:25:46 CEST

On 10 Jun 2007 at 23:13, jhidvegi wrote:
> Van az a h~Nszivattyús módi, amikor kb 50m mély likakba darabonként 2 U
> alakú cs~N megy le, tehát összesen 200m egy lyukba. Ezekbe lehetne
> nyáron napkollektorok által felforrósított vizet leküldeni, hogy
> sokszáz, vagy akár 1000 körüli m3 talaj legyen felmelegítve, amib~Nl
> aztán télen lehet garázdálkodni. Egy ilyen lyukkal ki kéne próbálni,
> csak sajna egy lik is elég költséges móka.
Pontosan erre gondoltam.
80-100 m mely lukakat kene furatni. Egy szondabol, ilyen
talajviszonyok kozott max. 5 kW veheto ki, vagyis a ket lakasos
epulet ellatasahoz harom luk kene. Ehhez csak a banyakapitanysagi
engedely negyedmillio, a harom furas darabja egy-egy mila. Kell
meg a hoszivattyu, ami Domonyvolgyben is kozeliti a milliot, de
ha nem kinai cuccot veszel, akar a harmat is lekaszaljak rolad.
Akarhogy is szamoltam, a beruhazas annyival dragabb, hogy
tervezheto idon belul nem fog megterulni.
Lehetne levego-viz hoszivattyut is telepiteni, de azoknak a
legrosszabb a COP-ja, alig lesz olcsobb az uzemeltetese, min ha
gazzal futenel. Maga a berendezes ott is 3 millio.

udv

szepygab