[Epitesz-barkacs] minimal hutes

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Jún. 11., H, 10:48:35 CEST

Bamer Balazs wrote:

> Mi azt csináljuk, hogy estétől reggelig szellőztetünk, melóba menet
> előtt pedig bezárom az ablakokat, késő délutánig úgy vannak (ameddig
> feleségem kibírja). A külső meleg, párás levegő nem jön be, csak ha
> már lehűlt, és kezd leadni páratartalmából. Egyhetes harmincfokos
> hőség során sem ment följebb 24 foknál a belső hőmérséklet. Igaz,
> pont déli tájolású a ház, a nyugatra néző szobában tud melegebb is
> lenni. A déli ablakokat pedig elég sokáig diófa árnyékolja. Persze
> lesz még melegebb, kíváncsi vagyok, akkor mi lesz.

Igen, ez a természetes megoldás, de oda kell figyelni ugye. Vannak főleg
nők, akik félnek az éjszakai nyitott ablaknál, ezt is meg kell szokni.

Tudtok még javítani nagyobb kánikulában a szituáción úgy, hogy egy-egy
nagyon napfénydús ablak elé kintről valami árnyékolást kitaláltok.
Persze nem elsötétítésre gondoltam :-), csak a direkt napsütés
kilövésére.
Amíg fiatalok vagytok, és főleg nem kövérek, addig a 28 fok se okoz
gondot.
(Emléxem, huszonévesen egyik nyáron pincét ástunk haverral napi 12
órában egy könyűvesnek. Tűző napon lenn a nagy gödörben, hát elég
embertelen volt, de a nap végén, amikor mentünk haza, a buszon tök
kellemesen éreztük magunkat, miközben a többi utas dölgődött a hőségtől.
Fiatalon az alkalmazkodó képesség sokkal jobb. Most meg már
mozdulatlanul is csurog a lé rólam 30 fokban.