[Epitesz-barkacs] minimal hutes - harmatponti tablazat

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2007. Jún. 11., H, 15:38:00 CEST

Szerintem nem ilyen forro a helyzet.

Ha kint 32 fok van, boven eleg bent a 24 fok, ami a harmatpont korul van. Plane hogy mivel a falakat futod, a fal "sugarozza" a hideget. Par fokkal magasabb homerseklet is adhat azonos hoerzetet.

Masreszt az ember nem szelloztet folyamatosan. Szoval nem azzal kell szamolni hogy a fal allandoan kulso levegot hut 22-24 fokra! Miert is ezzel szamoltok allandoan? Nem az a baj hogy a levego meleg, hanem hogy a kulvilag melegitni a fal kulso oldalat. Normal esetben a fal atmelegszik, es melegiti a belso levegot. Falhutesnel nem a levegeot hutik, hanem a falat. Igy hiaba melegszik at kivulrol, belul nem futi a levegot, igy az nem melegszik fel. Telen detto, forditva. Ha a falon mar nem jon be tobb ho, akkor marad a szellozessel behozott, es az ablakon bejott ho eltavolitasa. Az ablak az sima ugy, mert az uvegen viz nem jott be. Maradt, hogy a napi szellozessel behozott vizpara kivonasa a feladat.

Egy alap 100m2 foldszintes haz az ugy 260m3 levego, es legalabb 230m2 vakolat belulrol. Ha napi 4 legcserevel szamolsz, az mondjuk 1000m3 levego.

35fokos 800% levegoben van 31g/kg viz. 25 fokos 60%-osban 12g/kg. A levego az kb 1.2kg/m3, a 35 fokos az meg kevesebb is. Az 1000m3 levego az igy 1200kg, 23kg vizet kell belole kivonni. Ez a 23 liter viz megy a 230m3 vakolatra, 1 deciliter per negyzetmeter!! Ennyit meg 12mm gipszkarton is kepes napokon keresztul felvenni.

vajk