[Epitesz-barkacs] aluminium vágás

Zsolt epitesz at telectronic.hu
2007. Jún. 29., P, 09:51:56 CEST

hali

vettem egy 250-es vágó korongot aluminiumhoz.
rá van írva, hogy 5000 rpm.
felszereltem a fűrészgépemre és gondoltam, hogy ezzel aztán minden alut szét
tudok vágni.

úgy adódott, hogy egy alu hűtôbordát hosszában kb. 1m kellett kettészelnem.

neki is álltam, de mikor a végére értem látom, hogy a korong több foga ki va
törve, fogai közé több helyen 1-2 cm hosszan úgy bele paszírozódott és
rárakódott az alu, hogy több perces feszegetés és újabb fog kitöréssel
tudtam csak eltávolítani.
természetesen a vágási felület a rárakódott (élsisak) alunak köszönhetôen
teljesen ronda karcos, mintha ráspolyyal reszeltem volna fel.

kérdésem
ez természetes folyamat ?
vagy csak annak tudható be, hogy nem a 15900 ft-os hanem csak 3000 ft-os
tárcsát vettem a piacon ? (pedig ez is valami osztrák sz at r)
vagy ezt olaj fürdôben kellene csinálni ? ami eléggé nehezen kivitelezhetô
egy körfűrészgépen.....fôleg 5-6000 fordulatnál mert a rácsepegtetett olaj a
tárcsa kerületét nagy sebességgel hagyja el és minden olajos lett.
vagy csak nem erre találták ki ? hanem 1-2 mm alu darabok 1-2 cm vágásához ?
vagy tegyen fel inkább marógépre ? , de akkor minek az 5000rpm, hiszen egy
vasipari marógép sem tud ennyit.
 vagy maradjak a flexnél azzal is tudok ilyen rondát csinálni... :)

köszi

zsolt