[Epitesz-barkacs] aluminium vágás

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2007. Jún. 29., P, 11:54:32 CEST

Zsolt wrote:

> kérdésem
> ez természetes folyamat ?
> vagy csak annak tudható be, hogy nem a 15900 ft-os hanem csak 3000
> ft-os tárcsát vettem a piacon ? (pedig ez is valami osztrák sz at r)
> vagy ezt olaj fürdôben kellene csinálni ? ami eléggé nehezen
> kivitelezhetô egy körfűrészgépen.....fôleg 5-6000 fordulatnál mert a

Valamivel azért be kellett volna kenni.
Egy időben én is így vágtam az alu hűtőt hosszába is, keresztbe is, de
most már eszembe nem jutna. Pedig a masina megvan. Nekem valszleg
drágább a körfűrészlapom, mert nem tört ki egy foga sem, és ma is vág,
de a szalagfűrész jóval szebb felületet ad, és nem lesz szemem-szám
tömve aluforgáccsal, mint a körfűrésznél.

> vagy csak nem erre találták ki ? hanem 1-2 mm alu darabok 1-2 cm
> vágásához ? vagy tegyen fel inkább marógépre ? , de akkor minek az
> 5000rpm, hiszen egy vasipari marógép sem tud ennyit.
>  vagy maradjak a flexnél azzal is tudok ilyen rondát csinálni... :)

:-))) de nem ilyen termelékenyen. :))

Asszem a megvezetésen is sok múlik. Körfűrésztárcsával akkor lehet
szépen vágni, ha a tárcsa is baromi pontosan és mereven van megvezetve,
meg a munkadarab is rögzítve. Pl a mór utcában (Bp. XIII. ker.) is van
ilyen vágószekezet, az nem csinál ilyesmit. Azt még nem figyeltem meg,
hogy időnként megkenik-e a tárcsát. Nem olajjal szokták az ilyesmit,
legalábbis fűrészgépen, hanem valami majdnem szilárd trutyival, mint a
marhafaggyú. Én meg fúró-vágó-üregelő sprayt használok. A
szalagfűrészhez is.

Ebből is van kétféle. Hosszában azzal a kis barkács szalagfűrésszel
nyomulok, amit bármelyik barkácsáruházban lehet kapni. Kicsit tuningolva
van itt-ott, meg ki van cserélve rendes, profi szalagra a fűrész, mert
amit adnak hozzá, az állati nagy szar.

A keresztben vágás már macerásabb lenne ezzel. Ahhoz meg vettem egy
rendes fémfűrészgépet (az se volt túl drága, szintén asszem baumax),
aminek a szalagja el van csavarva, és kitérő úton közlekedik... biztos
láttál már ilyet. Szóval ez direkt hosszú, szálas anyagok darabolására
van kitalálva. A járása is jó lassú, cserébe elég nagy erővel nyomódik a
relatíve szélesebb szalag az anyagra, míg a másiknak a kereke valami
1400 fölötti fordulatszámmal megy, és óvatosabban kell neki nyomni.