[Epitesz-barkacs] lakas energiaigeny

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Már. 20., K, 23:03:48 CET

Ambruzs Gábor wrote:

> 42nm-es tegla tarsashazi lakas, 4 emeletes lakas, 3. emelet.
> regi nyilaszarok, kozponti tavfutes, melegviz sajat villanybojlerrel.
> 2,16GJ az egy honapra megallapitott homennyiseg igeny marcius honapra.
> kiszamoltam ez 800W atlagban.
> na most sztem ez kicsit sok vagy tevednek?

A szám stimmel, de hogy sok-e, azt ki lehet próbálni mondjuk úgy, hogy
egy adott átlagos napon elzárod a fűtést valahogy, és berax egy rezsót
vagy más fűtőtestet, vagy veszel lámpákat 800W-ig...

> az elozo teli honapokra 1550W jott ki
> na most ha en belottem volna fixre egy 1500W-os villanykajhat, akkor
> vendegeket fogadhattam volna szaunazni...

Nekem gyanús, hogy ennyiből csak akkor tudsz szaunázni, ha jó pici
helyet elrekesztesz. Nem olyan sok ám az! Van benne kis gyakorlatom,
sokat fűtöttünk pici helyet villannyal. 12 m2-en némi ki-bejárkálással a
további kevesebb, mint 12m2-re az 1kW ölég  hüvös volt. Keményebb télen
a 2kW is, nem lehetett nagyon meztelenkedni.

Ettől még átverhetnek, nem mondom, hogy nem. De a mérték kb stimmel.