[Epitesz-barkacs] Labazat szigeteles

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2007. Május. 13., V, 22:01:25 CEST

Sziasztok!

On 13 May 2007 at 20:09, Fábián István wrote:
> A labazat temeskobol van es meglehetosen
> magasan (~60cm) a padloszint fole nyulik. Az utca-fronton raadasul nem
> is sikba faragott. Lattam nehany utolag szigetelt hazat a kornyeken,
> ok egyszeruen hanyagoltak a labazat szigeteleset. Mi lenne a
> megoldas???
Az igazi megoldas az lenne, he lebontanad a labazatot, mogetenned
a hoszigetelest, majd visszaraknad a koveket. Lehet akar
muemlekes modszerrel, a koveket osszeszamozva is csinalni.
Ki is hagyhatod, de szamitanod kell arra, hogy hohid alakul ki.
Ez egyreszt rontja a hoszigetelest (ennek merteke valoszinuleg
nem akkora, hogy megerne ezert ujrarakni a labazatot), masreszt
viszont akar peneszedest is okozhat. Utobbi veszelye az, ami
miatt nem kizarolag energiamegtakaritas es megterules kerdese a
dolog.
Gondolom jopar evtizedes lehet az a haz, amin termesko a labazat.
Erdemes lenne alaposan atnezni a hoszigeteles elott, hogy nem
kell-e a talajnedvesseg elleni falszigetelest elvegezni. Ahhoz
ugyanis kapora johet, ha lebontottak a labazatot.

udv

szepygab