[Epitesz-barkacs] szivattyu

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 14., H, 23:05:47 CEST

mágus wrote:

> meg úgy egyébként is:
> a vízművek gépházaiban sok a 80-100 éves szivattyú,
> Budapest alatt 300-600 mm átmérővel szintén 100 éves öntöttvascső van

Van egy jelentős különbség a kétféle üzemmódban:
A vízművek szivattyúi tegyük fel, hogy valami kis szennyet bevisznek a
rendszerbe, de olyan iszonyú a vízáram ehhez képest, hogy bakfity.

Na de a cirkulációs szivattyú egy relatíve pici víztömeget tekerget
körbe-körbe, és ha itt üzemel egy kopó valami, vagy amiből a víz mondjuk
oxigéntartalma vagy más ilyesmi miatt be tud oldódni valami, akkor igen
ciki, hogy a melegvíznek plusz "íze van".
Hogy tényleg lenne-e, azt nem tudom, ez csak agyalás. Ne legyen igazam!