[Epitesz-barkacs] Szivattyú

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2007. Május. 15., K, 16:28:39 CEST

Nem biztos hogy ertem mit irsz, de az en alkalmazasom nem ugyanaz.

Te a rendes kozpontifutes keringteto szivattyurol beszelsz ugye? Ami miarr cirko a cirko.

Amire nekem kell:
Kombi kazan, ami tud atfolyos vizmelegitest ugye. De azt nem szeretjuk, mert rossz vele zuhanyozni.

Melle egy viztartaly, benne homero. Ha szerinte tul hideg a viz a tartalyban, akkor beindit egy szivattyut, ami a tartaly aljarol veszi a hidegvizet, bekuldi az atfolyos vizmelegitobe a hidegviz bemeneten, a melegviz kimenetrol meg visszamegy a tartaly tetejebe. A fentrol lefele gyulo melegviz eleri a homerot, szivattyu leall, keszen vagyunk.

A kazan min teljestimenye 7kW. A viz a tartaly aljan rossz esetben 30 fokos. 70 foknal nem kellene melegebb jojjon vissza.
40fok * 4.2KJ=168KJ per liter viz. Ez 7kW-hoz 2.5l viz per perc. Hmm. Egesz keves. Mert jo melegre felengedtem, es a kazan min. teljesitmenyet vettem. Viszont akkor 7-8l/perc az boven eleg kell legyen. Bar azzal negyedora a 100l viz felfutese, es addig a haznak nincs futese... pont jo is lesz.

vajk