[Epitesz-barkacs] Szivattyú

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 15., K, 17:19:19 CEST

vajk fekete wrote:

> Amire nekem kell:
> Kombi kazan, ami tud atfolyos vizmelegitest ugye. De azt nem
> szeretjuk, mert rossz vele zuhanyozni.
>
> Melle egy viztartaly, benne homero. Ha szerinte tul hideg a viz a
> tartalyban, akkor beindit egy szivattyut, ami a tartaly aljarol veszi
> a hidegvizet, bekuldi az atfolyos vizmelegitobe a hidegviz bemeneten,
> a melegviz kimenetrol meg visszamegy a tartaly tetejebe. A fentrol
> lefele gyulo melegviz eleri a homerot, szivattyu leall, keszen
> vagyunk.
>
> A kazan min teljestimenye 7kW. A viz a tartaly aljan rossz esetben 30
> [...]

Ezt biztosan tudja a kis cirkulációs is!

Az elgondolás egész szimpatikus!
Nekem egy másik elgondolásom volt, amit egy helyen meg is csináltattam,
de elcseszték.

Ennek az volt a lényege, hogy a melegvíz előállító gázkészülék
villanybojlerre dolgozik, 120 literesre, ami készen megvolt. Ha kis
vizet vesz valaki, vagy lassan folyatja csak, akkor a gázláng be se
röffen. Ha meg pl fürdik valaki, akkor begyújt, és nyomja a melegvizet a
fürdés alatt, ezzel utánpótolja a bojlert, ami csak az elején kap hideg
vizet, szóval nem fogyasztana sok villanyt, cserébe mindig megfelelő
hőmérsékletű víz állna rendelkezésre.

A mai kombi tartályos szerkezetek rendes bojlerként működnek, csak nem
villamos fűtőtesttel, hanem ahogy valaki már írta, a fűtővíz kering
csőkígyóban a forróvíz tároló tartályban, ami kb 80 liter szokott lenni.
Ezt viszont igen hamar fel tudja fűteni.

A Te megoldásod a kettő között van, csak az a baj, hogy ha a fűtés miatt
nagyobb láng kell, akkor vagy nagyon forró lesz a víz, vagy erősebb
szivattyú kell. Jó lenne tudni, hogy ez mennyi vizet nyom. Elvileg
kipróbálhatnám, csak a vízszerelvény rész már rajta van az olajedényen,
és valahogy már nincs kedvem onnan leszedni. Írnak róla valami adatot?