[Epitesz-barkacs] Szivattyú

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 15., K, 17:24:30 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> A jol hoszigetelt epuleteknel ez az egyik nagy gond. Nekem pl. a
> futesre -15 fokon kell majd kb. 6kW. A  budapesti futesi szezon
> atlag +4 fok, itt a fele se kell ennek. A vizmelegiteshez viszont
> kell a huszegynehany kW. Az atlagos keszulelek langmodulacioja
> 1:3-4. Ezzel elollt az az uzemallapot, amikor akar percenkent is
> kepes ki/be kapcsolgatni a kazan, mert a rendszer nem tudja
> elszallitani a hocserelorol azt a hot, ami termelodik.
> Ritka (es draga) az a futoberendezes, ami nagyobb aranyu
> modulaciot tud :-(

Neked meg a vajk-féle megoldás fordítottja kellene:
A fűtésvíz egy hőszigetelt tartályban gyűlne. A cirkó nekiesik mondjuk
20kW-tal, és x idő alatt telenyomja forróvízzel, aztán csönd.
A radiátorokhoz innen szívná a vizet a fűtés szivattyúja, de úgy, hogy
lenne söntág is a rendszerben, tehát a visszatérő hideg vizet belekeveri
az előremenő, tartályból jövő marha forróba, és egy lájtosabb meleg
menne a radiátorok vagy padlófütés cső felé. A visszatérő hideg menne a
tartály aljába, de csak annyi, amennyi a söntág miatt megmarad. Tehát
elég kevés, ezért nem fogyna gyorsan a forróvíz. Viszont a kazán
relatíve ritkán indulna el, és akkor nem egy percig járna.