[Epitesz-barkacs] Labazat szigeteles

Fábián István fabianistvan at nograd.net
2007. Május. 15., K, 23:08:03 CEST

2007. május 15. 20.04 dátummal jhidvegi ezt írta:

> Nem ezért gondolom, hogy valszleg nem az egész van terméskőből, mert
> feltételezem, hogy régen foglalkoztak a  hőhíddal, hanem mert ez régen
> se volt olcsó móka. Tehát most is azt mondom, hogy meg kell azt valahol
> nézni. A szabálytalan felületű kövekkel amúgy se olyan egyszerű jó
> alapot csinálni, tehát munkában is több, mint a tégla, mészkő vagy
> ilyesmi.
Lehet hogy nem pontos a terméskő kifejezés. Ez egyszerűen az alap folytatása.
A földfelszín felett gondosabban megmunkálták, megfaragták, illesztették a
köveket. Amiket gyerekkoromban láttam építkezéseket azok pont így készültek,
csak ott a padlószint az alap tetejének szintjére került (akkoriban jött
divatba a teljes ház alápincézése). Itt a földfelszín és a padlószint között
alig van különbség (15-20cm). Az viszont biztos hogy sokkal rosszabb a
hőszigetelése, mint a fal többi részének (ezért is lett lambériázva mert
ledobta a vakolatot). Szigetelés után pedig sokkal nagyobb lenne a különbség.
De az alapot is hőszigetelni kellene kívülről mert akkor a padló lesz a
hideg.