[Epitesz-barkacs] Labazat szigeteles

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 16., Sze, 10:45:13 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> Nem akarlak elkeseriteni, de a vakolatot inkabb a vizesedes
> szokta lenyomni, mint a hules :-(

Jó, de a kettő szorosan összefügg.
Hideg a fal lent, ezért vizesedik, de nem a talajtól, hanem a belső
páralecsapódástól. Főleg szekrények mögött, ahol még jobban le tud
hülni.

Láttam ilyet, de ott nem lambériával, hanem rongylemezzel (vagy nemtom,
hogy hívják azt a kb 5mm-es, egyik felén sima, másik felén mátrixnyomott
lemezt) burkolták. Hát ami az alatt volt, az nem volt semmi! Penész a
négyzeten.

Szerintem a lambéria mögött is hasonló lehet a helyzet. Az ilyen
házakban van egy jellegzetes szag, ami az elviselhetetlenség határát
súrolja, de persze meg lehet szokni. Csak azok, akik itt laknak, maguk
is ilyen szagúak, a ruhájuk, a bőrük....

Inkább ronda legyen az a lábazat, de tényleg le kéne kintről
hőszigetelni. Pl levésni egy réteget, oda ragasztani hungarocellt. Van
olyan zártcellás, ami bírja a talajt. Szét lehet nézni pl a austrotherm
honlapján.

Aztán nem gond az eredegi kinézet helyreállítása egy réteg ilyen kő ma
hagyományos módú felrakásával.

Ha egyenetlen a levésés utáni felület, nem gond, erre tényleg jó a
purhab. Mármint hungarocell ragasztásra egyenetlen felületre.