[Epitesz-barkacs] Labazat szigeteles

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 16., Sze, 18:00:23 CEST

vajk fekete wrote:
> Ezennel osszekapcsolom a ket temat :-)
> Kepes lehetek ra?
>
> Ha egy nejlonzacsiba nyomom a habot, akkor ott is kiduzzad, vagy
> marad folyadek?

Nemtom, mennyire zár jól egy ilyen zacskó, de lehet, hogy így nem jut be
elég víz a polimerizációhoz. Hirtelen persze kiduzzad, mert a benne lévő
gáztól csinálja ezt, csak nem biztos, hogy hamar ki is keményedik.
Viszont a zacskó kilyuggatásával biztos, hogy az egész át fog
keményedni.

Ha tehát csinálsz valamilyen anyagból egy hengert a tartály köré,
esetleg szakaszosat, szétszedhetőt, vagy valami ilyesmit, és benyomod a
purhabot úgy, hogy mindig legyen neki kis ideje az adott vastagságban
(axiális irányban) tágulnia, és csak akkor nyomod rá az újat, ha már
láthatóan kb befejezte (perceket kellhet várni), akkor meg lehet
csinálni így.

Fontos tehát, hogy a hengerpalást környékén legalább kis lyukak
legyenek, ahol bejut a levegőből a vízpára.

A felület előzetes lelocsolása, nedves felületre purhabozás a
leírásokkal ellentétben nem frankó, arra nem tapad!! Esetleg maga a
külső sablon lehet vizes, oda jó is, ha nem tapad.

Munka közben meg után a tisztítandó dolgokat nitróval lehet tökéletesen
letisztítani, de csak a teljes kikeményedés előtt.

hjozsi

Ps: én is inkább más módszert választanék. Még az is szóba jöhet, ha a
kőzet/üveggyapot nem szimpatikus, hogy hungarocellel négyzet alakban
becsomagolni, jó 10 centissel.:-) Vagy szakaszokban purhabbal
ráragasztani, hogy mondjuk 8 szögletű legyen. Minden hézag jól
kitölthető utólag a purhabbal. Így elég lesz 1, max 2 flakon. A
hungarocellek élével egymáshoz történő tömített ragasztásához is jó a
purhab. Úgy megfogja, hogy hungarocell házat lehetne így építeni. :-)