[Epitesz-barkacs] tartály

Halasz Ferenc halaszfm at gmail.com
2007. Május. 17., Cs, 06:35:20 CEST

Mágus Bérprogram Demo írta:

> nevetni fogsz, de a napon kinthagyható esővízgyüjtő is kibírja a 80-90
> celsiusfokot, meg a zöld nyári kertislag is. (a 3/4 collossal gyors bekötést kellett
> vegyestüzelésű kazánhoz megoldanom, és annyira bevált, hogy nem is
> volt kedvem megbontani :-) )

Nahamá ilyesmiről van szó:
A hidegvíz bekötésére ma használatos fekete PE-cső vajjon
max. 0.5 bar túlnyomás esetén milyen hőmérsékletig vehető
igénybe? (Nem egyszer, hanem pl. évekig) Hasonló anyagból
készült sárgarépaszínű öntözőkanna (kb. tizenéves) ma már
"odakoppanásra" törik! A fekete cső vajjon többet kibír?
(Föld alatt, hidegvízzel nagyon sokat.) De tizenévig, vál-
tozó hőmérséklettel 0-80 C fok közt?

A "zöld nyári kertislag" az lágyított PVC-nek tűnik. Mozga-
tás nélkül, árnyékban, de kb. max.80 Cfokos vízzel hány év
alatt "öregszik" meg? A lágy PVC is idővel átalakul, rideggé,
törékennyé válik. (A meglepetés meg a legrosszabbkor szok'
jönni)
Csak azért kérdem, mert nekem is spórolnom kell az "anyagárak-
kal".                               Üdv: HFeri