[Epitesz-barkacs] Szivattyú

Kovács Barnabás kb at gakomix.hu
2007. Május. 17., Cs, 09:33:17 CEST

Szia !

A feladat nagyjából az volt, hogy 2 épületben 5 féle feltétellel kéne egy
központi helyről fűteni (4 bérlő+lakás) természetesen más-más fűtési
profillal, (különböző hőigény, különböző nyitva tartás, különböző minőségű
épületek stb).

Erre készítettem egy rendszert ami így néz ki: Fűtés : FÉG C40 cirkó, +
"hőtárolónak" db 120l-es tartály, központi elosztási hely (minden fűtési ág
1 helyre van hozva) Elektromos szelepek (hőpatron) elektromos hőmérők,
központi jelfeldolgozó elektronika, egy PI-es szg, Win98, és egy vezérlő
program.

A hőmérők az egyes fogyasztási helyeken mérik a "szoba hőmérsékletet"
illetve tudom mérni a csövekben áramló víz hőmérsékletét, (előre-visszajövő)
ebből ki tudom számolni a tényleges fogyasztást.

A rendszer jelenleg annyit tud, hogy "nyitásra" felfűti az adott
"fogyasztót" és próbálja a helység hőmérsékletet a megadott tartományon
belül tartani, illetve egy elszámolást is lehetővé tesz.

Összesen 12 db relé mőködteti a rendszert és 16 db hőmérő van benne.

A jelfeldolgozó elektronikát nem én készítettem, de az összes többit igen.

Ha érdekelnek a részletek bármiről szívesen irok, csak azt kéne hogy melyik
része érdekel pontosan.
(fűtési feltételek, központ kialakítása, hidraulikailag a rendszer, a
felhasznált anyagok, a jelfeldolgozó elektronika részletei, a szg kapcsolat,
a program, a fejlesztési lehetőségek, a hibák, a fejlődés történet,
tapasztalataim, stb,stb)

Bocs ha hosszú voltam

Barnabás