[Epitesz-barkacs] Szivattyú

Kovács Barnabás kb at gakomix.hu
2007. Május. 17., Cs, 10:31:49 CEST

Megoldható, nálam a hőmérséklet mérés egy kisméretű kb dióda nagyságú
szenzorral történik, az elektronika lehetővé teszi hogy 100m-es kábelen
lógjon.

Ezt a "dióda" nagyságú szenzort pl egy gyorskötözővel erősítem a csőre, és
bekentem hővezető pasztával.

A szenzorok száma a vezérlő elektronikától függ, ami egyedi darab, nálam 16
db-van, és úgy tudom 16-osával lehet (célszerű) bőviteni.

A szenzor egyébként 0,07 fok pontossággal tud mérni, -50 fok és 250fok
között azt hiszem. A mérési gyakoriság érdekesebb kérdés, mert ha
számítógéppel kell végezni, főleg windows alatt, akkor az időzítéssel gond
lehet. Egyébként a mérésadatgyűjtés teljesen megvalósítható. Az én
rendszeremben kb 1 másodperces időközönként van leolvasva a szenzorok
értéke, és 5 perces időközönként van tárolva az aktuális állapot, és ezt
visszamenőleg bármely időpontra meg tudom mondani.

A zavarvédelem témában :  a szenzor gyakorlatilag az ellenállását
változtatja a hőmérséklet függvényében, ezt kell mérnie az elektronikának,
és kiszürnie a "zavarokat". Nálam a "zavar" kérdés nem jelentős.  Persze
tudni kéne, hogy milyen gyakorisággal, és milyen pontossággal akarsz mérni.

(Érdekes hogy ez a téma (hőmérséklet mérésadatgyűjtés) már sokakat érdekelt,
ezért régebben utána jártam alaposan, de valahogy mindig zsákutcába fut ez
az egész, pedig én nyitott vagyok)