[Epitesz-barkacs] tartály

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 17., Cs, 15:53:03 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> Tedd inkabb ala, es feltalatad a drain-back rendszert :-)
> Szerintem a kollektorokban kicsi a csoatmero ahhoz, hogy
> megfelelo gravitacios aramlas alakuljon ki, legyozve a
> csosurlodast.

Ez nem jött be! :-) A valamelyik teszkós vagy milyen napkollektor
márpedig olyan, hogy a cső szája a tartályba mén, és a víz a csőben
gravitációsan közlekedik. 45 fokban áll a cső, az aránylag nagy belső
átmérő lehetővé teszi, hogy az alján lefelé, a tetején meg fölfelé
áramoljon a víz.

Szerintem ez egy egész jó rendszer. Olyan helyeken, ahol kevés nagyon
hideg idő van, vagy akkor is süt a nap jó eséllyel, még csak nem is fog
megfagyni. Sőt, ha a tartályban gondoskodunk róla, hogy a víz ne hüljön
4 foknál lejjebb, akkor a szabadon hagyott vákuumcsövekben se fog
megfagyni a víz, mert ennek elég jó a hőszigetelése, ezért a tartályból
lecsurog szépen a 4 fokos víz, és feljön a hidegebb.