[Epitesz-barkacs] klíma kültéri elhelyezés

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 17., Cs, 17:33:07 CEST

Zoltán Radó wrote:

> Klíma kültérit nem helyezhetem el a homlokzaton, mert nincs kedvem
> 300 lakó 80%-ától írásos engedélyt kérni, építési tervet készítettni,
> stb...
>
> Van viszont egy erkélyem. Viszont nem szeretném csodálni az erkélyen a
> kültérit. Azt találtam ki, hogy beburkolnám. Csinálnék egy csatonát,

Lehet ilyesmivel játszani, de nem ez a fő probléma, hanem az, hogy a
kültéri bizony marhára nem hangtalan. Alapesetben jelentős testhangot
képes létrehozni, szóval valami nagyon ügyesen, rugalmasan kéne bárhova
is rögzíteni. Aztán a nyavajás képes a lemezeit rendesen rezgetni, tehát
tud zizegni, meg amit még el tudsz képzelni ilyesmit. Én pl leszedtem
már mindről a ventillátor rácsát, ezzel is csöndesebb lett, de ha lenne
időm, ráragasztanék az összes burkolatelemre valami ólomlemezt egy
vékony szivacsszerű réteggel, vagy valami masszív, rugalmas ragaccsal.
De lehet, hogy belül is vannak rezgő-összeverődő lemezek. A kompresszor
rázza az egészet, ami maga egész csendes lenne, meg a ventillátor is, de
ez a lemezesdi elrontja az egészet.

Tehát, ha úgy burkolod be, hogy ezzel jól le is tudod fogni ezeket a
rezgő lemezeket, akkor jót teszel vele.

A légáram jelentős lefogása elronthatja a hatásfokát, tehát valahogy úgy
kéne kialakítani, hogy a levegő minél szabadabban be- és kijuthasson. Ha
megvan a cucc, és összerakod, meglátod, mekkora ez a légáram. A kültéri
ventillátoránál sajnos körben a szélén van a legjelentősebb légáram, nem
középen.

A beburkolással nagymértékben megnehezíted a javítgatását, méregetést...
Ha esetleg télen is felhasznánád pótfűtésnek, akkor gondoskodni kell
arról, hogy a kültéri ontani fogja a lecsapatott vizet az alján, tehát
ezt fel kéne tudni fogni. Különben csak csurog lefelé az erkényről.

A beltéri hűtési üzemmódban detto, tehát nyomja a vizet rendesen, nem is
keveset. Tehát egy vödör nem elég, kánikulai időben megtelik max 2 óra
alatt! Gondoskodni kell a víz elvezetéséről, de nem úgy, hogy
lecsurgatod az erkélyről - szerintem legalábbis. Ha valahogy elérhető a
fürdőszoba, vagy más olyan hely, ahova lefolyhat a víz, akkor egy 10mm
külső, 6mm belső átmérőjű csővel akárhol el lehet vezetni, akár
árkon-bokron át, mint egy villanyvezetéket, lehet benne emelkedő-lejtő,
csak az összes pontja számottevően alacsonyabban legyen, mint a beltéri
alja. Én is van, amelyikét valami 8 méter ilyen csővel viszem el, de
elmenne ez akár 30 méterre vagy akármennyire is. :-)

Persze lehet, hogy az erkényen elhelyezett nagy tálca, vagy más trükk,
ami nagy vízfelületet csinál, el is tudja párologtatni a kinti nagy
hőség, napsütés felhasználásával. Ezt még nem próbáltam.