[Epitesz-barkacs] klíma kültéri elhelyezés

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2007. Május. 17., Cs, 22:05:21 CEST

attikafal

----- Original Message ----
From: Halasz Ferenc <halaszfm at gmail.com>
To: Amatőr építészek és barkácsolók klubja <epitesz at enaplo.hu>
Sent: Thursday, 17 May, 2007 9:03:43 PM
Subject: Re: [Epitesz-barkacs] klíma kültéri elhelyezés

szepygab at fw.hu írta:
----
> Akusztikai emlekeim szerint nem is a sulya az igazan fontos,
> hanem a belso csillapitasa, vagyis ne kongjon, ne rezegjen, ha
> megutod tompa hangot adjon, mint egy fadarab.
Hogy fadarab??!?
No, épp most pucolgattam meg a külső, parásodó rétegtől egy vékonyabbik
végén is másfél négyzetdeciméter keresztmetszetű akácfa-oszlopot. (Ezt
fogom "stafninak" használni a melléképületben, ahol a napkollektortar-
tály egyik vége nehezedik majd rá, a másik végénél ott a fal. Hogy híják
szaxerűen azt a nyeregtetőt lezáró háromszögletű faldarabot?)
A tüzépen meggusztált 40x60-as zártszelvényről egyből lemondtam, mikor
kiderült, hogy >5000Ft. No, ez az akácoszlop nem ad tompa hangot. Erre
nyugodtan rábíznék min. 2 tonnát is hosszirányban, pedig kicsit görbe
is! :-) Megkínálom xilamonnal is, ezért ez még akkor is akácfaoszlop
lesz, mikor a melléképület már rég összedőlt. Azt sem hiszem, hogy ennek
valami nagy belső csillapítása lenne. (A xilofonok fája se a nagy belső
csillapításáról nevezetes :-) ) Ezt a kekeckedést csak az akácfával való
friss élményeim iratták velem. :-)             Üdv: HFeri
Epitesz levelezőlista
Epitesz at enaplo.hu