[Epitesz-barkacs] Szivattyú

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 18., P, 00:32:33 CEST

vajk fekete wrote:
> en ott latom a problemat, hogy nekes is az jott ki, hogy jo esetben
> orankent hul egy fokot a padlo.
> tehat ha felfutottem 28 fokra (max javasolt), 5 ora mulva meg mindig
> 23 fokos lesz, es meg akkor is tol mondjuk 1500w-ot a helysegbe.

Ha ilyen bamba a szabályozó, mint amilyen én volnék, akkor igen. De egy
jó szabályozó ennél sokkal okosabb, nem fogja ennyre felnyomni a padló
hőmérsékletét.

> a szabalyozo megtanulhatja a rendszer idoallandoit, nagy nagyon okos
> meg azt is tudhatja hogy reggelente besut a nap, de hogy holnap
> reggel borus vagy derus lessz, arrol lovese sincs.

Valamit mégis tud. Van a rendszernek saját mindenféle időállandója,
holtidői, és azt tudja.

Amit nem tudhat, az, hogy ha eldöntöd, hogy igaz, hogy most 20 fok van,
de fázol, és szeretnéd, ha 5 perc múlva 22 fok legyen. Meg valóban, azt
nem tudhatja, hogy negyedóra alatt odaér a nap, és bedől az ablakon 3
kW.

Megoldás: klíma. :-) Ez tényleg nagyon gyors. Olyan melót csináltam ma,
hogy nem jó levegő lett. (Forrasztás egész nap, meg gázláng...) tehát
szellőztettem. Lett is jó kis 16 fok. Vacsora, kis pihi, és lám, fázom,
nem is kicsit.

Klímák beröff, 3 perc múlva már dől 7 kW, 20-25 percen belül a levegő
megvolt 20 fokos, és ott meg is állt, mert annyira állítottam be.

És ezt a fűtési rendszert komolyan gondolom! Én is padlófűtést fogok
csinálni, meg klímákat berakni. Valszleg a padlófűtésbe is a klímák hője
fog bemenni, csak még nem találtam ki részletesen, hogyan. Gáz vagy
lesz, vagy nem. Azért lehet, hogy berakom azt is pótkötélnek. (20 éve
van egy C40, nagy barom voltam, hogy megvettem, de öröm volt olvasni
Kovács Barnabástól, hogy azzal is azért lehet fűteni. :-)