[Epitesz-barkacs] Szivattyú

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 18., P, 09:09:13 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> Vegy egy levego-viz hoszivattyut, meg jo adag legcsatornat. Telen

Dehogy veszek! Amíg egy 3,5kW-os klíma 50ezer Ft körüli árban van, egy
bármilyen fűtési célú hőszivattyú milliós nagyságrendű. Sohasem térül
meg.

> a kulso levegorol futesz, nyaron melegvizet csinalsz, medencet

:) Medencét nem tervezek építeni. :-)

> B variacio: bevakolsz a plafonba egy kapillaris csohalozatot,
> nyaron abban keringeted a hoszivattyuval lehutott vizet.

Ezt meg azért nem szeretném megcsinálni, mert a falhűtésnél a lecsapódó
víz is a falon kellene, hogy lecsapódjon. Tényleg sok ám! Az első
klímánál mértem is, picivel több, mint óránként keletkezett 1 egész
vödör víz. Nem csináltam meg egyből a víz kivezetését, mert nem tudtam,
mennyi keletkezik. Először a csövet beledugtam egy 2 literes pet
palackba, villámgyorsan megtelt. Aztán egy vödörbe, az is nagyon hamar
megtelt. Aztán gondoltam, felfogom, és lesz némi ülepítés után
desztvizem (mert a mocskot is kiszedi a levegőből, és távozik a vízzel),
kiraktam ajtón kívülre egy 100 literes hordót, rendesen megcsináltam a
fedelén a cső becsatlakozását, hogy esővizet ne gyűjtsön, csak ezt.
Hamar lemondtam erről is, mert túl gyakran kellett vödrözéssel
eltávolítani belőle a rengeteg vizet. :-)

Pokoli nagy víztartalma van a kánikukai hőségű levegőnek.

> C variacio: jol hoszigeteled a hazat es az ablakokra szerelsz
> arnyekolast. A tobbihez kepest olcso, motoros redonnyel meg
> automatizalhato is a hirtelen kisuto nap ellen :-)

Igen, ez jó megoldás, még kéziben is. Nálam a klíma azért prioritás,
mert kiszámoltam, hogy nekem az az olcsóbb. Ha a gázt se vezetem be
netán, akkor a kéményseprők is kénytelenek békén hagyni. Ha bejön a
kéményadó, azt is kivédem. :)