[Epitesz-barkacs] Szivattyú

Kovács Barnabás kb at gakomix.hu
2007. Május. 18., P, 11:07:04 CEST

Szóval a fancool szerintem egy olyan "hőcserélő". Saját szavaimmal : a
radiátorok helyett szokott bent lenni nagyobb intézményekben, ahol fűtés és
hűtés is van központilag.

Gyakorlati kivitelét tekintve egy "autóhűtő a ventillátorával" szépen
dobozolva. A hűtő meg van döntve, mögötte a ventilátor nyomja a levegőt.

Ez szerintem azért érdekes, mert "kicsiben" is jó lehet. Nálam pl rövidtávú
tervbe van véve, mert én a fűtésem mellé csináltam "hűtést" is,azaz volt egy
ásott kutam amibe leengedtem 80 m 3/4"-os fekete KPE csövet hőcserélőnek, és
ezt bekötöttem a fűtési rendszerembe, hogy hűtsek vele. A próba azt mutatta,
hogy nagyon jó lenne, csak a radiátorok nem adják le a "hideget". Azóta
hűtéstechnikusokkal tárgyalva kiderült, hogy a hideg leadásához kb 10x
akkora felület kell mint a fűtéshez. Na ezért fogok betenni néhány radiátor
helyére fancoolt, mert bár a most kapható klímák nagyon szépek és jók, csak
hát az üzemeltetésühöz rengeteg áram kell, nekem meg csak a keringető
szivattyú fog fogyasztani, ami azért jóval kevesebb gondolom.

Barnabás