[Epitesz-barkacs] Szivattyú

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 18., P, 19:07:08 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> Ezek a rendszerek eleve figyelik a harmatpontot, es nem hutenek
> az ala. Mivel a huto felulet igen nagy, nem kell sokkal a szoba
> homerseklete ala huteni.

Azaz a lényeg vész el. :-)

> Eddig az elv.
> Arra azert kivancsi lennek, hogy egy nagyon fulledt hosegben (pl.
> 28 fok 80 % folotti para) hogy lehet erdemi hutest elerni
> kondenzacio nelkul. Lehet olyan paras a kulso levego, hogy mar
> nehany fok hutestol telitodjon?

Ha kint 33-35 fok van nappal, akkor majdnem biztos, hogy a 25 fokhoz már
100% páratartalom tartozik. Viszont én el nem viselem ezt az állapotot,
az biztos. Sőt, nekem még a hőmérséklet is sok, ha melózni kell. A
klímának frenetikus előnye, hogy képes a levegőből sok vizet kifacsarni,
de van mégegy, már asszem írtam, hogy mint egy vizes kopoltyú vagy mi,
rengeteg mocskot, vízben oldódó gázt, szagot... is kiszed a levegőből.

Más kérdés, hogy meg kell valahogy oldani ennek a nagyfelületű
kopoltyúnak az időnkénti tisztítását, ami azért nem olyan egyszerű.
Műhely körülmények között még okés, de egy lakásban...?

(Én kétféleképpen szoktam csinálni. Ha kint viharos szél van, és a klíma
száraz, akkor kereszthuzatot csinálok, és sűrített levegővel adok neki.
Ettől m3-es porfelhők keletkeznek, amik elől elugrok, és a szél gyorsan
kiviszi. :-) Majd újra, és a végén már nem jön por így belőle.
Utána, vagy más esetben meg csak így: szórópisztollyal adok neki
mosószeres-fertőtlenítős vízpermetet, és nem érdekel, hogy orrán-száján
folyik. Esetleg ecsettel, kefével rásegítek. A levehetős műanyag
részeket lemosom zuhanytálcában. Azért megcsinálhatták volna úgy, hogy
könnyebb legyen szétkapni azt a részt, ami kapcsolatban van a levegővel.
Szívesen elmosnám a venti mókuskerekét is, és nem biztos, hogy a
csapágyaknak nem kéne valami kenés pluszban. De még tanulmányozni fogom,
hogy lehet jobban szétkapni, de még visszacsinálható módon, és anélkül,
hogy a gázrendszert megbontanám.)