[Epitesz-barkacs] utólagos külső hőszigetelés

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2007. Május. 19., Szo, 11:34:16 CEST

On 19 May 2007 at 9:23, Länger Györgyi wrote:
> Érdekl~Nd~Nm, ki szigeteltette utólagosan a régi építés~n házát és
> milyenek a tapasztalatok, mire kell figyelni, hol lehetnek a
> buktatók??
Eloszor is nezd meg, a talajnedvesseg nem szivodik-e fel a falba,
mert azt elharitani az abszolut prioritas.
Utana a regi vakolatot kell ellenorizni, hogy nagyon stabilan
alljon a falon, vagy le kell verni.
A teljes hoszigetelesi munkan belul a habanyak ara 20-30 %-nal
nem tobb. Ebbol kovetkezoen nem szabad sporolni vele, mert nem
takaritasz meg annyit a beruhazason, amennyit megtakarithatsz a
kovetkezo evtizedekben a futesen. A 4-5 cm hab egyertelmuen
keves, celozd meg a 8-10 cm-t.
Ha regi vakolatra kerul a szigeteles, akkor kotelezo a ragasztott
lapokat tiplivel is megerositeni (dubelezes). Minden lap kozepere
jar egy, valamint meg negy a sarkaira ugy, hogy azok a szomszedos
lapokat is tartjak. A hossza a lap vastagsaga, plusz a vaklolat
vastagsaga, plusz a falba kapaszkodashoz szukseges hossz (40-50
mm). Ha lehet, celszeru a muanyag beutoszeges rogzitoket
hasznalni, az nem csinal akkora hohidat, mint a fem szeges. Oda
kell figyelni az ablaknyilasok belelesere. Az altalanos gyakorlat
szerint befordulnak 2 cm hablemezzel, es kesz. Nem szabad
idegenkedni az ablaktok eltakarasatol, nyugodtan ra kell huzni a
hoszigetelest, amennyire lehet. Igy 5-6 cm vastag lemezzel lehet
befordulni, ami jobban szigeteli az ablaknal konstrukciosan
kialakulo hohidat.
Arra kell meg odafigyelni, hogy csak a megfelelo anyagokat szabad
beepiteni. Nem jo akarmilyen hungarocell, barkacsaruhazban vett
csemperagaszto a ragasztohabarcs helyett, stb. Utobbiakant sajnos
tapasztalatbol mondom, nagyon meg volt sertve a kivitelezo,
amikor visszabontattam a mar elkeszult kulso hoszigetelest ilyen
okok miatt, pedig mondta, hogy igy szoktuk :-(
Erdemes megnezni a hoszigetelo rendszerek gyartoinak internet
oldalait. A dryvit-rol egesz reszletes alkalmazastechnikai
utmutato toltheto le. Oda lehet adni az elejen a kivitelezonek,
hogy tudhassa, mi az elvaras.

udv

szepygab