[Epitesz-barkacs] konnektor, kapcsoló

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 20., V, 21:44:29 CEST

diakok at enamel.hu wrote:

> Van-e valamilyen szabvány, előírás az ellen, hogy a világítási
> kapcsolóimat 80 cm-re tegyem a padlótól
> Fürdőszobába a konnektort 170cm-re gondoltuk

Szerintem nincs.
Van is egy ismerősöm, aki minden kapcsolót lógó kézzel kapcsolható
helyre szereltetett. Aki nem ehhez szokott, annak furcsa, de meg lehet
ezt is szokni. Nekem csak azért nem szimpi, mert ha a lelógatott kezem
magasságában van a kapcsoló, akkor vagy közel megyek hozzá, vagy le kell
hajolni, míg a megszokott magasságra szerelt kapcsolóhoz
vizszinteskörüli módon kinyújtott, behajlított... kézzel lehet
közelíteni messzebbről is.

Szóval nem hinném, hogy itt bármiféle életvédelmi, érintésvédelmi
meggondolásnak volna helye, ez tisztán ergonómiai kérdés.

És ha már szóba került: olyan kapcsolókat nem találtak még ki, amiket
lábbal kell/lehet kapcsolni? Jön haza valaki, mind a két keze tele van,
de a lába sosem. Tudná, hová kell kb rugni picit... :-) Ehhez persze
durungabb, nagyobb felületű kapcsoló kéne, és egészen közel a
padlószinthez kéne szerelni.

Előnye, egyben hátránya: idegen nem tudja, hol kell kapcsolgatni. :)