[Epitesz-barkacs] vízszint szinten tartása

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 25., P, 10:58:27 CEST

Kálmán Miklós wrote:

> edenyben tul nagy lenne a vizszint ingadozas), meg a mosogep
> toltoszelep temat szandekozom korbejarni ezen a teren, mert az joval
> olcsobb mint a tobbi, raadasul eleg hatarozott zarassal rendelkezik.

Ahhoz nyomás kell. A működése feltételez a betáp oldalon egy jelentős
nyomást, ami képes a membránt rányomni a membránülésre. Úgy működik,
hogy van a szelepülés, amihez kívülről közelít a víz a membrán egyik
oldalán, azon az oldalán, ahol befelés, az elmenő csőrészbe is juthat a
víz.
A membrán attól nyomódik rá a szelepülésre, hogy a nyomás alatti víz a
membrán kerületén lévő pici lyukon átjut a membrán másik oldalára, és ha
a közepén lévő, szintén pici lyuk le van zárva, akkor az itt kialakuló
erő=nyomás*feület nagyobb, mint a vízoldali, kisebb felületnél, mert az
elmenő cső átmérője, a szelepülésen belüli rész ugye kiesik.
A középső kis lyukat zárja le a mágnes által mozgatott, csúcsos
vasdarab. Ha behúz a mágnes, a kis középső lyuk nyitva lesz, a membrán
mögötti nyomás megszűnik, a körben meglévő nyomás elnyomja a membránt,
és dől befelé középre a víz. Ha meg a vasdarab lezárja a középső lyukat,
a peremnél lévő lyukon feltöltődik vízzel a membrán mögötti tér, és
ahogy ez kezdi lenyomni a membránt, a folyamat bebillen, mert megnő a
perem menti nyomás, még gyorsabban tölt... szóval pillanatszerűen zár.

Azt nem tudom, mekkora, de látszik a működésből, hogy van minimális
nyomás. A vasdarabot is helyből egy rugó nyomja a likra, azt feltétlenül
le kell győznie.

> lenne automatikusan levezenyelni.. Olyankor 15-20 cm-s
> vizszintcsokkenes van a medenceben, amig ezt eleri, addig a
> szintentartasnak csendben kellene lennie, utana viszont a

Szerintem ide a wctartály szelep teljesen megfelel azzal kiegészítve,
hogy a tápoldalra be kell rakni valami igen vékony csövet, ami a víz
beáramlását teljesen hangtalanná teszi a nagy fojtással. A jobbak nem
olyanok, mint a régiek, hogy egyre kisebb az átáramlás, és
aszimptotikusan közelít a záráshoz, hanem van egy hiszterézise. Tehát
teljesen  nyitva van, aztán a megadott szintnél teljesen lezár. Picit
hasonlóan működik, mint a fent leírt mosógép szelep, ezért határozott a
zárása. A zajt csakis a nagy vízáram okozza, de ha azt a
kapilláriscsővel vagy más, hangtalan szűkítéssel sikerül kilőni, akkor a
dolog meg van oldva. A vízszint, a nem is pár mm-en belül, de elég
pontosan tartva lenne.