[Epitesz-barkacs] északi területek és a napsugár

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 29., K, 11:52:02 CEST

vajk fekete wrote:
> a teli napsugarat persze hogy ossze lehet szedni, ha van.
>
> hosszutavi statisztika szerint dec-jan-feb honapokban a napi napsutes
> atlag 3 ora. minalunk a tel alapvetoen borult :-(

Mennyire? Biztos nem a vákuumcsöves napkollektorok szempontjából nézték.
Azok még felhős időben is adnak valami hőt, annyira, hogy a vizes
beltartalmút fel se szabad tölteni még felhős időben sem.

Na most, ha a napsütés alatt csak a tök derült időt kell érteni, akkor
lehet, hogy ez nem jó adat.

Amikor vállalkozósdiba fogtam anno, és megszűnt a bejárás, akkor
fedeztem fel, hogy micsoda napos, de legalábbis jó világos a tél is.
Korábban sötétben mentem-jöttem, nagyon hangulatromboló volt.

Tehát amikor szűrt, fátyolos az ég, az már lehet, hogy borultnak
minősül, miközben ezerrel dolgozik a vákuumcső, és a nap is látszik
valamelyest.