[Epitesz-barkacs] pince-salétrom

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2007. Május. 29., K, 12:57:55 CEST

On 29 May 2007 at 12:33, Kathi Imre wrote:
> Adott egy kb 150 éves, téglaboltozatú és falú pince.
Nagy kincs!

> Ennek a téglái er~Nsen salétromosak, málik a felületük.
Nagy baj az? Majd minden teglapinceben igy van. Altalaban van
olyan vastagon boltozva, hogy nem okoz statikai problemat.

> Mit tehetek vele, hogy
> legalább id~Nlegesen (de jó lenne végleg) megállítsam ezt a folyamatot
> és használni lehessen ezt a kiváló klímájú helyet?
Hozz egy par oreg boroshordot Tokajbol, aztan par ev alatt ezt is
benoheti a nemespenesz ;-)

Leteznek ilyen celra impregnalo szerek, amik szilarditjak a
feluletet, de nem kene bevetni ezeket. Egy pinceboltozet hatulrol
nedvesedik, nem a pince felol. Szerintem tobbet artanal azzal, ha
lezarnad a viz utjat, mint ha el tud parologni, mint most.
Konnyen lehet, hogy meg erosebben rongalna csak a feluletet az a
viz, ami egy impregnalas utan mar _nyomna_ is a feluletet.
hasznald nyugodtan igy, legfeljebb ha belepotyog a teglamorzsa a
pinceporkoltbe, idonkent egy eros szalu kefevel vegezzel
preventiv takaritast.

udv

szepygab
epites.langsfeld.hu