[Epitesz-barkacs] öntapadó (volt-nincs tárgy :-)

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2007. Okt. 6., Szo, 10:11:19 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> En ovatosan bannek vele, bar nem hivatali kotelessege oldani a
> pvc-t, de az ordog almatlansagban szenved.

Valóban, picit oldja a pvc-t, de nem úgy, mint a pvc oldószerei. Ennek
vannak előnyei is. Vannak ragacsok, anyagok, amik beeszik magukat a
pvc-be, ezek nitroval csodásan távolíthatók el. Ugyanis a nitroval való
lemosás után a felület letörölhető, nem lesz ragadós a felület, mint pl
amikor ciklohexanonnal vagy tetrahidrofuránnal mossa le az ember. Ezek
után a felület tök ragadós lesz.

Használom pl mocskos kábelcsatornák lemosására, azok is pvc-ből szoktak
itt-ott lenni. (A fehéren nagyon látszik a kosz, és főleg szeretik
valami ragacsos akármivel összefogni.) Valamint koszossá vált vagy régi
kábelek újjávarázsolására is. A zöldsárgára nem jó, mert azok utólag
színezettek szoktak lenni, lejön a zöld. :-)

Tehát, ha pvc az ablak, és a ragacs arra is rákerült, akkor lehet, hogy
kifejezetten a nitro lesz a nyerő. Bár valóban, ekkor én is először
benzint próbálnék, csak ott jó gyorsnak kell lenni, mert nagyon gyorsan
párolog. Márpedig az fontos, hogy a feláztatott trutyit letöröljük, ne
pedig megszáradjon.