[Epitesz-barkacs] szögbeverés (Palasik Sándor levele)

Auth Gábor auth.gabor at enaplo.hu
2007. Sze. 15., Szo, 13:34:02 CEST

Üdv!

Festés után újra fel kellett tennem minden képet és egyéb lógó izét a
lakásban. A kisebbekhez nem akartam tiplit és csavart, a szögbeveréssel meg
komoly gondjaim vannak, iszonyú kemény a vakolat, általában elgörbül a szög.
Már mindenféle csodaszöget megpróbáltam, még az a vastag, kábelrögzítéshez
való a legjobb, amit amit a villanyszerelési cuccok között lehet találni,
fehér műanyag kábelrögzítővel együtt. De ez sem biztos.

Gondoltam, valahogy elő kéne fúrni egy vékonyabb fúróval és a szűk lyukba
beverni a szöget. Ilyen vékony falfúró persze nincsen, úgyhogy megpróbáltam
sima gyorsacéllal. Persze hamar kitompult, de gondoltam, mit veszíthetek,
egyszerűen simára, "180 fok élszög"-re köszörültem. Simán nem nagyon vitte,
de ütvefúrva jól  ment. Úgy minden ötödik szög után le kell köszörülni a
végét, de legalább mindegyik elsőre bemegy elhajlás nélkül és nem is tart
sokkal tovább, ha előre bejelölök párat, először mindet kifúrom, aztán
mindet beverem.

Talán másnak is hasznos lehet :-)

Palasik Sándor