[Epitesz-barkacs] fűtési energiaárak?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 2., Szo, 18:46:03 CEST

Palasik Sandor wrote:

> Állítólag egymillió év, amíg a hő feljön a közepéből annyira, hogy
> onnan már el tud sugározni.

Valami hasonlót már én is olvastam, meg azt is, hogy ott a belsejében is
jelentős a sugárzással terjedő hő. Fene gondolta.

És mi lehet azokban a csillagokban, amik a mi napunkénál jóval nagyobbak,
a lesugárzott teljesítmény többmilliószoros, és az élettartamuk is jóval
rövidebb, valami pártízmillió év?! Aztán szupernovaként fejezik be. Minap
olvastam egy ilyenről talán az origóban (?), amit nemrég fedeztek fel, és
akkora, hogy a mi napunk helyére rakva a merkúr pályáját is magába
foglalná.

Ezek után az ősrobbanásba belegondolni se akármi. :-) Csoda, hogy a
számítógépek bírják. Lehet, hogy nem a papír a legerősebb anyag? :-)