[Epitesz-barkacs] ma még megússzuk a klímát...

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Aug. 4., H, 19:58:37 CEST

magus3 wrote:
>    A 2037/2000 sz. EU rendelet [1], és vele összhangban a 94/2003 (VII. 2.)
> sz. kormányrendelet [2] 2004. 01. 01.-től kötelezővé tette a 3 kg-nál több
> ózonkárosító hűtőközeget tartalmazó hűtő- és klímaberendezések
> szivárgásmentességének évenkénti ellenőrzését. Cikkünkben arról szeretnénk
> olvasóinkat tájékoztatni, hogy a rendelet végrehajtása milyen kérdéseket vet
> fel, és milyen megoldások várhatók.
>
> kíváncsi vagyok, mikor fognak minket megszívatni?

Ez elsősorban R11, R12, R22 gázokra vonatkozik, a korszerűnek mondható
R134a, R407c, R410a, stb-re nem, azok nem károsítják az ózonréteget.

Az R11 gyártása már tizenéve be lett szüntetve, már réges régen felhasználni
sem lehet, tehát ezek a készülékek gyakorlatilag kihaltak (papíron). Ha
elromlanak, javítás után tilos bele visszatölteni R11-et.

Az R12, R22 még egy ideig használható, de új készülék nem hozható forgalomba
vele, valamint van helyettesítőjük: R12->R134a, R22->R407c átállás
lehetséges a készülék különösebb változtatása nélkül (olajcsere kell).

A globális felmelegedést viszont szinte mindegyik jelenlegi hűtőközeg
érinti, úgyhogy ha nem az ózon miatt, akkor emiatt (már vannak is) és
lesznek még szigorúbb előírások.

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))