[Epitesz-barkacs] Nyomas a csoben aramtol

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 9., Szo, 12:59:44 CEST

Nos, itt volt az alkalom, hogy kipróbáljam egy mérés végeztével:

Két kábel, 50mm2-esek, kb másfél méter hosszúak, rákötöttem az áramforrás
kapcsaira, a végüket összekötöttem (rövidzár). Kb 10 centire vannak
egymástól levegőben, kb vizszintesen, mert az összekötött véget egy széken
rögzítettem.

Beküldve 1500A-t kb, bizony úgy 30 centire eltávolodtak egymástól. Szóval
jól emlékeztem, a taszítóerő ellenkező áramirányoknál jön létre. Tehát, ha
a csövet villámcsapás éri, nem tágító erő kell, hogy létrejöjjön, hanem
éppen összehúzó erő. Ha tehát felrobban, annak más oka kell legyen.