[Epitesz-barkacs] mosogep szivattyu

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 9., Szo, 19:38:08 CEST

Auth Gábor wrote:

>   Igen... :)

Köszi. Akkor ez volna a kérdés:

Ma már nem feltétlenül azt a rövidrezárt menettel késleltetett fluxusú
aszinkron motoros lúgszivattyút használják a mosógépekben, hanem van
szinkronmotoros is. Ebben, mint megtudtam az éppen ezzel kínlódó egyik
ismerősömtől, valami közel fél fordulattal elfordulni képes szerkezet van
a mágnesekkel megrakott forgórésszel összehozva, és ezzel van kapcsolatban
a járókerék és a ventillátora, nem pedig a forgórésszel közvetlenül.
Aszongya, hogy a kimenő rész is tök irányfüggetlen kialakítású, tehát
nincs a centrifugál szivattyú házának sem az a megszokott, érintő irányú
kijárata. A cucc ugyanúgy hatékony, ha erre, ha arra indul el a motor.

Kérdés: mitől indul el ez? Én azt saccoltam, hogy aszinkron motorként
indul, de aszongya a srác, hogy ez csak remeg, és persze levegőben így
elindul valahogy, de ha akárcsak 2 ujjal megfogja a tengelyt, már biztosan
nem indul el.

A következő ötletem az volt, hogy ez a kis elfordulásra képes kis rész kap
valami nyomatékot, mint aszinkron motor, és mondjuk negyed fordulattal
odébb fordulva nekimegy a mágnesekkel szerelt forgórésznek, amitől az
kibillen.... de valahogy nem jött be ez sem. Szóval hogy indul egy ilyen?
(Ez a példány valszleg hibás volt, mert különben eszébe se lett volna
kiszedni. Az állórészen nyomát nem látta a vas felhasításának, amiben a
rövidrezárt menet lenne.)