[Epitesz-barkacs] vakuumos napkollektorok

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 11., H, 18:16:56 CEST

> A fo kerdes, hogy milyen vakuumos kollektorod lesz? Az, amelyikben
> heat-pipeok vannak, es egy felso gyujtobe viszik a meleget? A
> gyujtonek meg jo pici viztere van.

Nem tudom még, asszem olyan, amiben belül az üvegen van az abszorbens
réteg, tehát a vizet melegíti közvetlenül.

> A szintek:
> 1. futse valahogy a boylert es kesz. amit fut rajta, annyival
> kevesebbet kell arammal.
>
> Ekkor semmi nem kell, csak a boylerbe egy csokigyo, amin egy kulon
> vizkor keringeti a kollektor vizet. Ha melegebb a kollektor tetejen a
> viz mint a  boylerban, akkor inditja a szivattyut.
>
> vehetsz pl ilyet:
> http://napkollektor.cser.eu/egyebtermek/boyler_alaplap/boyler_alaplap.html
> lehet nem eri meg a tokolest.

Nahát, nem is sejtettem, hogy létezik ilyesmi. És pont ilyen hajdú 120
literes bojlerről van szó, ezt lehetne ezek szerint megvenni. Sőt, az a
másik módi is érdekel, amiben két ilyen bojler van. Ez, ami most van,
amúgy se valami jó már (eleve használtan vettem), és már akartam másik
ugyanilyet venni, és lehetett is kapni, csak valamiért akkor és ott nem
vettük meg.

> Ennek hatranya, hogy a villanybojlerben lehult viz veszteseget csak
> villannyal tudod potolni, nappal nem.

Az ilyen tipusú veszteség nem nagyon érdekel, ez adott. A lényeg, hogy az
elhasznált melegvizet lehessen napenergiával fűtött vízzel pótolni.

Köszi az ötleteket, az egyszerűbb meg a kétbojleres megoldás is tetszik.
És nincs akadálya annak sem ebben a konkrét helyzetben, hogy a két bojler
egymás mellett legyen, és egy halom plusz hungarocellbe becsomagoljam őket
egybe.

> Ha olyan a kollektor, mint amit fent irtam, akkor mindenkeppen olvass
> utanna a drain back rendszernek. Szerintem nagy otlet. Nyitott

Sajna ez nem jön össze. De már gondolkodtam rajta, hogy biztos megfagy
vajon a víz a csőben? És ha igen, akkor nem lehet-e a meleg oldalból kis
hőt elcsenni ennek a picikét melegen tartására?

És hát persze ott van a fagyállós lehetőség is.