[Epitesz-barkacs] Fw: vakuumos napkollektorok

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 12., K, 00:02:42 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ha a vákuumot tudod szabályozni (szerintem) a forráspont elállítható
> mint ahogyan a víz alacsonyabb hőmérsékleten forr 4000méteren, mint
> 400 méteren.
>
> ebben a vákuumos ketyerékben az etnol nyomása

Azt hiszem, itt valamit nagyon félreértesz.

A vákuumcsövekben valódi, elég mackós vákuum van, és nincs ethanol. A
dolog úgy működik, hogy bejön a napfény, átjut a külső majd a belső
üvegen, becsapódik az abszorberbe, ami ettől felmelegszik. A felmelegedett
rész hősugarakat bocsát ki, de az üveg azokat jól visszatartja. A két
üvegréteg között van a vákuum, ezért vezetéses hőátadás nincs. A külső
üveg már hideg.

Ez az ethanolos dolog a belső résszel, az abszorberrel van kapcsolatban,
de itt lehet hőcső is (heat pipe vagy hogy kell ágnliusul írni), meg
hálózati víznyomással víz, ha olyan a cső, meg más közegek, akár olaj is,
meg fagyállós lé, stb-stb.

Az az ethanolos móka érdekes, de nem azt akarom megcsinálni. Ezek vízre
való csövek lesznek asszem, szóval azzal kell valahogy operálni.