[Epitesz-barkacs] vakuumos napkollektorok

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 12., K, 12:26:04 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Ezeknek van valami leeresztő, vagy felforrásmentesítő automatikája? Ha
> pl elmegy a víznyomás meg az áram egy atomvillanás nyomán, de ugye a
> hőmérséklet igen magas lesz, hogy ereszti le magából a vizet, hogy ne
> forrjon fel, ne nyomjon szét semmit?

Ez nem a hőcserélő feladata, a rendszert ki lehet alakítani úgy, hogy
ilyen ne történhessen. Pl úgy, hogy amikor a hőmérséklet felette van egy
bizonyos értéknek, akkor valahol egy mágnes elenged, és lecsúszik egy
rolószerű valami a napkollektor elé. :-)

Tényleg filóztam ezen, és kéne tényleg valami elfordulós-lamellás
árnyékoló, ami normál esetben élével áll kb a napsugarak felé, ez volna az
egyik stabil állapota, a hőfok elérésével meg lezár. A két állapot között
valami motoros vagy hasonló szekezet állítaná. (Az egész hóbelevancot
pedig én állítanám a nap pályájának megfelelő szögbe időnként, ha arra
járok.)

Ez a lamellás, reluxaszerű bizbasz megóvná a csöveket a direkt jégveréstől
is, főleg, ha valami érzékeli, hogy ez jön, és árnyékolós pozícióba
forgatná. De mivel az idő zömében itthon is vagyok, hát manuálisan is
megtehetem.

(Nem vennék mérget rá, hogy ebből idén lesz valami. :-) )