[Epitesz-barkacs] légkollektorok

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 15., P, 11:09:05 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> Biztos vagy benne, hogy amikor azokat kitalaltak, mar vizsgalatak
> a lagyito kiparolgasat, es egeszsegugyi hatasat?

Abban nem, de hogy a kemény pvc-be miért tennének lágyítót, azt nem igazán
értem ám! :-)

> Engem a szaga akkor is zavarna, ha nem egeszsegtelen.
> Egyebkent a hidegviz halozatot anno en is abbol csinaltam :-)

Nna akkor lehet tudni, hogy mitől élünk még mindig. :-)
Én amúgy többször érintkeztem biztosan a kioldott lágyítóval: a pvc
szigetelésű huzalokban biztosan van lágyító. És ezt az olaj csodásan ki is
tudja oldani. Én meg matatózok ilyen olajokkal néha.

Ez a technika (vegyészet) is biztosan fejlődik, mert ma már vannak olyan
fajta lágy pvc-k, amiket nemtom, mivel lágyítanak, de hogy az olaj nem
oldja ki, az biztos. Ezek mindenben nagyon hasonlítanak a régiekre, csak
mindig mind szürke. Meg kéne kérdezni Cseh Robitól, hogy ebben és a
régebbiekben mi is van.

Szag: hát nemtom, ezeknek a huzaloknak (nem csak az olajállóknak) nemigen
szokott szaguk lenni. Viszont a jómúltkor vettem olcsó, einhell inverteres
hegesztőt, annak a kábelei elfogadhatatlan szagúak voltak. Ezért olyan
helyre tettem, ahonnan biztosan folyton megy kifelé a levegő. Azóta eltelt
néhány hét, már nem érzem. Vagy megszoktam, vagy elmúlt. :-)