[Epitesz-barkacs] légkollektorok

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 15., P, 11:37:46 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Ez sima bevonatos pálcás DC hegesztőgép?

Igen.

> Mik a tapasztalataid vele, lehet használni ház körüli munkákra?

Nagyonis. Marha stabil ívet ad. Az enyém csak 80A-ig szól, de méregettem,
zárlatban 160A is simán kijön belőle. Tehát az ívgyújtásnál, érintésnél
többet tud. Ha már van ív, akkor biztos igaz, amit írtak, csak én épp
másra használtam, ott meg kicsi volt a fesz.

Valami 80V körüli üresjárási fesze van. Ezért aztán még egy 2,5-ös
elektródánál is megtartja az ívet minimumra tekerve is. Szép lassan,
komótosan cseppenget le az acél ilyenkor. Persze ez nem hegesztés, csak
próba.

Viszi a 2,5-öset is, de én 2-essel használtam, az jobban illik hozzá.
Annak a max árama a dobozra írottak szerint kisebb, mint 80A.

Én a metroban vettem akcióban 23-ért (43 körüli eredeti ára volt), de egy
ismerős szerint az einhell mintaboltban állandóan 20 körül van egy
ilyennek az ára. De nem csak ezért lenne érdemes odamenni, hanem mert
lehet, hogy egész picivel drágábban van nagyobb is. Mondjuk 100 vagy még
picit nagyobb áramú, miközben a súlya, mérete hasonló. Nekem mondjuk ez
elég, mert az "igazi" hegesztéseket (váz, tartály...) a fogyóelektródással
csinálom mindig, csak az dögnehéz, főleg palackkal együtt, szóval ha nem
itt a 4m-es körzetében kell hegeszteni, akkor jön a kis inverterke.