[Epitesz-barkacs] fából vaskarika, azaz faházból kőház

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Aug. 15., P, 19:41:00 CEST

Hofferek Attila  <hofi at soka.co.hu> 2008.08.15. 14:41:02 +2h-kor írta:

> Üdv
>
> van egy garazsam, ami anno (70-es évek) fából készült, és náddal be lett
> rabicolva, majd bevakolva, tehát végülis akár kőháznak is kinézhetne...
> de elkezdett romlani a földdel érintkező része, ami úgy néz ki, hogy
> akácgerenda lefektetve a ház falai alatt, majd közötte kibetonozva. Úgy
> nem tudom felújítani, hogy lebontom, és alapozok, téglából újra rakom,
> tetőszerkezet, stbstb, mert akkor bontási engedély kell, az oké is
> odáig, de építésit már nem adnak, mert nagyobb a beépített százalék,

ha ki akarod kerülni az ép. engedélyes elmekórtant, és szeretnéd megmenteni a
jelenlegit  ép. engedély nélkül, van egy ötletem:

ami nincs a földdel összekötve (azaz az alap), hanem "mobil",stb
az "nem építmény", emiatt az ép. hatóság nyasgem
(a jogi hátteret is leírom :-) )

tehát vasváz, a garázsod méretében, belülről az akácoszlopoknál
kb 1 méter függőleges rész az akácoszlopokkal összecsavarozva

az akácoszlopok erős részei a a függőleges vasszerkezetnek átadják, így a
pudvás részt kifűrészeled alóla (mint egy fa villanyoszlop fa része is a föld felett
kezdődik)

a vasszerkezet (meg a garázs padlója alá) egy nejlonfólia, betonvasháló,
15 cm beton kötése után az egész garázs "emelhető", bár "épületnek látszó"