[Epitesz-barkacs] külső falára: 0,4 W/m2*K.

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 16., Szo, 21:27:26 CEST

magus3 wrote:
> a mai Törvényben előírt követelmény ma épülő ház külső falára: 0,4
> W/m2*K.
>
> "régen" oldalfal volt 0,7  és a plafon 0,4
>
> 1)  a mai plafonnak is elég a " csak 0,4 W....." ?????
>
> 2) szerintetek 5 - 7 év múlva mekkora lesz ez az érték?

Én már most úgy érzem, hogy a szabályoktól függetlenül célszerű
mindenestül 0,2 alatt tartani, de úgy, hogy a nyílás-zárók is benne
vannak. Ez kinek-kinek saját érdeke.

A dolog drágasága ott lehet, hogy ha már ennyire sikerül a ház/lakás
belsejét hőtechnikailag szeparálni, akkor a szellőzésnek is hőcserélősnek
kellene lennie, különben nem sokat ér a dolog. A mostansági kánikulában
tapasztaltam olyan furcsaságokat, amikor ugye éjszaka is meleg volt, de
annyira azért nem, hogy éjjel is bekapcsolatam a klímát, mert azért a
hungarocellen át is felmelegedett a fal valamelyest, és utánfűtése volt.
Valamint a kinti levegő lehűtött állapotú páratartalma marha magas volt,
szóval dőlt a víz kifelé. Nálam nincs megoldva a hőcserélős szellőzés, és
egy meló miatt volt légcsere, ezért volt jó nedves a lehűtött levegő.

Szóval asszem nem attól drága a keményebb hőszigetlés, hogy 5 helyett 10
centi a hungarocell, hanem ezektől a járulékos dolgoktól. Eleve a
felragasztás és a külső héja ugyanannyiba kerül, és ha meg van oldva a
hőcserélős szellőzés meg a nyílás-zárók színvonala, akkor elenyészik az a
plusz 5 centi, vagy ilyesmi hungarocell vagy kőzetgyapot...